Τι ακριβώς είναι το Carma και πως προέκυψε η ιδέα της δημιουργίας του;

Η Carma Share είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που επιτρέπει την ενοικίαση οχημάτων σε πολύ χαμηλότερες τιμές αλλά και την καταχώρηση οχημάτων στη πλατφόρμα μας από ιδιώτες, ώστε να τεθούν προς ενοικίαση. Όσον αφορά για το πως προέκυψε η ιδέα, το ενδιαφέρον μου για την καινοτόμο επιχειρηματικότητα ξεκίνησε μέσα από την συμμετοχή μου στο YES, το οποίο διοργάνωνε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και αφορούσε την ελληνική επιχειρηματικότητα. Αυτό λειτούργησε ως μια αφύπνιση για εμένα. Η ιδέα ήρθε πριν από 2 χρόνια όταν έδινα πανελλήνιες. Είχα κάνει ήδη την έρευνα μου πάνω στο πεδίο του Car Sharing. Θεώρησα πολύ σημαντικό το κομμάτι του timing και περίμενα να δω από την αγορά ανταπόκριση σε αλλά μοντέλα της οικονομίας διαμοιρασμού καθώς και τη πορεία διεθνών προτύπων στο χώρο αυτό. Παράλληλα, προτιμώ να είμαι εκείνος που θα ορίσει την επιχειρησιακή δεοντολογία και θα θέσει τις βάσεις για να στηριχθεί το startup. Από μικρός πάντα έλεγα πως το να ‘χεις μία νεοφυή εταιρεία είναι σαν να έχεις παιδί. Το προσέχεις, αφιερώνεις χρόνο για να το δεις να πετυχαίνει, κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου για να εξελιχθεί και ελπίζεις για το καλύτερο.

Ποια προβλήματα επιλύετε και που απευθύνεστε;

Υποθέτουμε ότι υφίσταται το πρόβλημα του υψηλού κόστους της ενοικίασης αυτοκινήτων, το υψηλό κόστος που απαιτεί η αγορά, καθώς και η συντήρηση των οχημάτων. H Carma Share απευθύνεται κυρίως σε τουρίστες-ταξιδιώτες αλλά και Έλληνες κατοίκους που θέλουν να νοικιάσουν ένα όχημα μακροπρόθεσμα ή βραχυπρόθεσμα όσον αφορά τους renters. Μέσα από την πλατφόρμα οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να νοικιάσουν οχήματα τα οποία προσφέρουν προς ενοικίαση άλλοι ιδιώτες. Αν για παράδειγμα έχετε ένα αυτοκίνητο που «κάθεται» συγκεκριμένες ημέρες την εβδομάδα ή ένα δεύτερο όχημα  μπορείτε και εσείς να το δώσετε προς ενοικίαση και έτσι να έχετε ένα επιπλέον εισόδημα. Με λίγα λόγια θα μπορούσα να χαρακτηρίσω αυτό που κάνουμε ως το Airbnb των αυτοκινήτων.

Τι είδους οχήματα μπορούν να διατεθούν μέσω της υπηρεσίας και ποια τα οφέλη για κάποιον που θα την επιλέξει; Πόσα οχήματα είναι διαθέσιμα αυτή τη στιγμή;

Η αγορά μας περιλαμβάνει όλα τα αυτοκίνητα Ι.Χ κάτω των 20 ετών σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Κρήτη για τα πρώτα 2 χρόνια και κατά το 3ο έτος όλα τα οχήματα I.X στην Ελλάδα. Ο χρήστης νοικιάζοντας το όχημά του στη Carma Share έχει τη δυνατότητα να βγάλει ένα εισόδημα μέσα από την αξιοποίηση της προσωπικής του περιουσίας. Σε σχέση με τους ανταγωνιστές μας διασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές (έως και 200% φθηνότερα), καθώς έχουμε μηδενικά κόστη επισκευών και συντήρησης από την εταιρεία μας. Εισπράτουμε επίσης το μικρότερο ποσοστό επί των ενοικιάσεων στην αγορά συγκεκριμένα το 13%. Έχουμε εισάγει τα premium πακέτα, μια διεθνής πρωτοτυπία στο χώρο του car sharing. Παράλληλα, μέσα από πρόσφατες έρευνες που πραγματοποιήσαμε, αντιληφθήκαμε πως οι νέοι στις μέρες μας προτιμούν εταιρείες με περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Η Carma Share μειώνει τη κυκλοφοριακή συμφόρηση και τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, συνεπώς για κάθε carma που μοιράζεται ένας νέος προτιμά να νοικιάσει από το να αγοράσει. Σημαντικό είναι να αναφερθεί το Experience Making περιβάλλον που χαρακτηρίζει την πλατφόρμα μας, καθώς πέρα από τα οικονομικά οφέλη θέλουμε οι χρήστες μας να επιστρέφουν στην υπηρεσία μας λόγω της άριστης εξυπηρέτησης, της ασφάλειας και των εμπειριών που δημιούργησαν. Μέχρι στιγμής η Carma Share αποτελείται από 110 renters και 40 owners.

Από μικρός πάντα έλεγα πως το να ‘χεις μία νεοφυή εταιρεία είναι σαν να έχεις παιδί. Το προσέχεις, αφιερώνεις χρόνο για να το δεις να πετυχαίνει, κάνεις ότι περνάει από το χέρι σου για να εξελιχθεί και ελπίζεις για το καλύτερο.

Σε ποιο στάδιο διερεύνησης ή ανάπτυξης βρίσκεστε;

Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο στάδιο του Pivoting. Έχοντας τεστάρει κάποια πράγματα με την αγορά, το feedback που έχουμε λάβει είναι ότι αν προσαρμοστούμε σε ένα κοντινό μοντέλο πάλι στο πλαίσιο του Car Sharing πολλά από τα προβλήματα μας λύνονται και η αγορά μας πιθανότατα μεγαλώνει αισθητά. Συνεπώς βρισκόμαστε σε στάδιο έρευνας του νέο μοντέλου και του ιδιαίτερου business model που έχουμε σκεφτεί.

Ως μέρος των υπηρεσιών που ανήκουν στην οικονομία του διαμοιρασμού και της βραχυχρόνιας μίσθωσης, ποιο θεωρείτε πως θα είναι το μέλλον του συγκεκριμένου τρόπου οικονομικής δραστηριότητας;

Τα τελευταία χρόνια το Sharing Economy επεκτείνεται σε όλο και περισσότερους τομείς και η χρήση του γίνεται συνεχώς πιο αποδεκτή από την ελληνική κοινωνία, ιδιαίτερα μετά την άφιξη του Airbnb και του Uber. Ένα μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού βρίσκει ευκολότερα λύσεις για καθημερινά προβλήματα μέσα από διάφορες πλατφόρμες. Υιοθετώντας μια τέτοια κουλτούρα η χρήση των διαθέσιμων πόρων σε συλλογικό επίπεδο γίνεται πιο αποδοτική και πιο φιλική προς το περιβάλλον. Κρίνεται σκόπιμο να αναφερθεί πως μέχρι στιγμής, αν δεν μπορούσες ν’ αγοράσεις κάτι, απλώς δεν το χρησιμοποιούσες. Η οικονομία διαμοιρασμού θα μπορούσε ν’ αλλάξει αυτή τη δυναμική. Η ομάδα μας βλέποντας πως η νοοτροπία αναπτύσσεται όλο και πιο θετικά πρώτα στο  εξωτερικό και τώρα σιγά σιγά και στην Ελλάδα, θεώρησε την ελληνική αγορά αρκετά ώριμη, ώστε να κάνει τη προσπάθεια να φέρει το Car Sharing στη χώρα μας.

Γιατί ενταχθήκατε στη θερμοκοιτίδα ACEin και πώς σας έχει βοηθήσει μέχρι τώρα;

To ACEin αποτελεί για εμάς το 5ο μέλος της ομάδας μας, παρέχοντάς μας ένα κατάλληλο δημιουργικό περιβάλλον για να δουλέψουμε και μεγάλη βοήθεια τόσο στο κομμάτι του business strategy όσο και στο νομικό κομμάτι. Με τη βοήθεια των μεντόρων μας καταφέραμε να απογειώσουμε την ιδέα μας, αλλά και να εξελιχθούμε και να ωριμάσουμε ακόμα περισσότερο ως επαγγελματίες και ως άνθρωποι.

Ποια είναι τα επόμενα βήματα και ποιους στόχους θα θέλατε να έχετε επιτύχει μέσα στα επόμενα τρία χρόνια;

Τα 3 χρόνια για εμάς είναι μια αρκετά μακροπρόθεσμη περίοδος. Η εύκολη απάντηση είναι να πούμε πως θα έχουμε εδραιώσει το Car Sharing στο ελληνικό κοινό. Παρ’ όλα αυτά, προτιμούμε τους μεσοπρόθεσμους στόχους. Κυρίως οι στόχοι μας είναι να δούμε αν το pivot μοντέλο μας, μας μεγαλώνει το market όπως προσδοκούμε και λύνει κάποια από τα προβλήματα μας. Κάτι το οποίο θα έχει πραγματοποιηθεί μέσα στους επόμενους 1-2 μήνες. Από κει και έπειτα μέσα στο έτος να έχουμε πραγματοποιήσει μια καλή αλληλεπίδραση με την αγορά ώστε να πούμε ότι κάνουμε penetrate με το καλύτερο δυνατό μοντέλο Car Sharing.

Ποια είναι η ομάδα σας;

Η ομάδα μας προς το παρόν αποτελείται από 4 άτομα :

 

Χρήστος Νικόλαος Χιλέτης – CEO

Εγώ είμαι δευτεροετής φοιτητής στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων. Έχω εργαστεί στο χώρο του τουρισμού και έχω αρκετή εμπειρία στο κομμάτι του Web Development. Έχω παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων και επιχειρηματικών διαγωνισμών ώστε να μάθω όσα περισσότερα μπορώ για τον χώρο της επιχειρηματικότητας.  Στο Carma έχω αναλάβει το κομμάτι του Business αλλά και του Strategical Planning.

 

Ρίτα Χίου – CTO

Η Ρίτα είναι  τριτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στο ΕΚΠΑ. Ασχολείται με project που αφορούν διαδικτυακές εφαρμογές και γραφικά και έχει λάβει μέρος σε ποικίλες εκδηλώσεις και διαγωνισμούς που αφορούν την τεχνολογία και την καινοτομία. Συγκεκριμένα στο Carma έχει αναλάβει το σχεδιασμό γραφικών (λογότυπο, διαφημιστικά βίντεο) και τη δημιουργία ιστοσελίδας και λοιπών τεχνολογικών εφαρμογών.

 

Ιωάννα Ρούσου – CMO

Η Ιωάννα Ρούσου σπουδάζει στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Ασχολείται ενεργά με τον εθελοντισμό όντας μέλος σε φοιτητικούς οργανισμούς όπως το Thinkbiz και το Youth Entrepreneurship Club και  συνδιοργανώνοντας events σχετικά με την νεανική επιχειρηματικότητα. Έχει λάβει μέρος σε διαγωνισμούς επιχειρηματικότητας , έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για το marketing , το managment και τα χρηματοοικονομικά. Συγκεκριμένα στο Carma Share έχει αναλάβει το Marketing.  

 

Ιωάννα Χατζηνταβίδου – CCO

Η Ιωάννα Χατζηνταβίδου είναι τριτοετής φοιτήτρια στο τμήμα Ρωσικής Φιλολογίας και Σλαβικών Σπουδών στο ΕΚΠΑ. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια digital marketing, ρητορικής και φωτογραφίας και έχει λάβει μέρος se οργανώσεις και επιχειρηματικά προγράμματα όπως το YES, το Women on Top,το  Open House και το TEDxAcademy. Στο Carma έχει αναλάβει το μέρος του Content και Social Media Marketing.



Tags
No Comments

Post A Comment