The Airport Innovation Challenge:
Οι ομάδες που έτρεξαν πιλοτικό και ο μεγάλος νικητής!
Με τις παρουσιάσεις των τριών ομάδων που έφτασαν «στη γραμμή του τερματισμού» και την τελετή βράβευσης όπου κυριάρχησαν ο ενθουσιασμός και το ομαδικό πνεύμα, ολοκληρώθηκε, την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου 2020, o διαγωνισμός του αεροδρομίου της Αθήνας, “The Digital Gate III – The Airport Innovation Challenge”!
Kαι φέτος, για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, με την υποστήριξη του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και με στόχο την ενθάρρυνση της ψηφιακής καινοτομίας και της ελληνικής επιχειρηματικότητας στο χώρο των αερομεταφορών και του τουρισμού, έδωσαν την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αναπτύξουν ικανότητες σχεδίασης και ανάπτυξης καινοτόμων υπηρεσιών, με δυνατότητα εφαρμογής στο πραγματικό περιβάλλον του αεροδρομίου.
Η Kinems δημιούργησε διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των μικρών ταξιδιωτών, συμπεριλαμβάνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά το χρόνο αναμονής τους πριν από την πτήση στις πύλες αναχώρησης.
Η Meton Innovatence δημιούργησε και εγκατέστησε ένα καινοτόμο σύστημα εύρεσης των FOD (ξένα αντικείμενα στην πίστα) στα οχήματα ασφαλείας, κάνοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως χρήση της τεχνολογίας θερμικής απεικόνισης.
Η VitrinaBox υλοποίησε ένα Interactive Virtual Walkthrough του αεροδρομίου της Αθήνας, που προσφέρει μεταξύ άλλων πληροφορίες πλοήγησης, ξενάγηση στο εμπορικό κέντρο, ενημέρωση γενικών υπηρεσιών κ.λπ. και είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή στους ταξιδιώτες και στους επισκέπτες του αεροδρομίου.
Καθόλη τη διάρκεια του προηγούμενου τριμήνου, οι ομάδες, με την ουσιαστική καθοδήγηση των έμπειρων στελεχών του αεροδρομίου, ολοκλήρωσαν το πιλοτικό τους (PoC) ενώ παράλληλα τους δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμάσουν και να αξιολογήσουν τα αποτελέσματα σε πραγματικό περιβάλλον.
Η κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από στελέχη του αεροδρομίου, τον Γιάννη Γιανναράκη από τον ΣΕΚΕΕ, την Αναπλ. Καθ. Κατερίνα Πραματάρη, Επιστημονική Υπεύθυνη ACEin, Partner Uni.Fund, την Σοφία Μαγκιά, Υπεύθυνη Γραφείου Καινοτομίας «Δημόκριτου», Υπεύθυνη Τεχνολογικού Πάρκου “Λεύκιππος”, και τον Μιχάλη Δρίτσα, Διευθυντή του Γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων αξιολόγησε τα επιχειρηματικά μοντέλα και τα πιλοτικά των ομάδων, και ανέδειξε το νικητή. Την τελετή βράβευσης τίμησε με χαιρετισμό ο Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Δρ. Χρίστος Δήμας.
Η νικήτρια ομάδα του διαγωνισμού, Meton Innovatence (Enorasys), κέρδισε το χρηματικό βραβείο των €10.000, τη δυνατότητα επέκτασης της διάρκειας του πιλοτικού για έναν ακόμη χρόνο στο αεροδρόμιο, την παροχή mentoring και την προετοιμασία για χρηματοδότηση. Επιπλέον, ο ΣΕΚΕΕ θα δώσει τη δυνατότητα στη νικήτρια ομάδα να προβληθεί στο ελληνικό περίπτερο στο Mobile World Congress – τη μεγαλύτερη Έκθεση Ψηφιακής Επικοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο – που θα πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη, στις 24-27 Φεβρουαρίου 2020.
Από αριστερά: ο κ. Γιώργος Καλλιμασιάς, Γενικός Διευθυντής Στρατηγικής, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, ο Δρ. Χρίστος Δήμας, Υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ο κ. Αλέξανδρος Ζιώμας, Διευθυντής Επιχειρηματικής Μονάδας, Συστημάτων Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών και ο κ. Μιχάλης Δρίτσας, Διευθυντής του Γραφείου του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων
Η νικήτρια ομάδα: Meton Innovatence (Enorasys).
Η Meton Innovatence δημιούργησε και εγκατέστησε ένα καινοτόμο σύστημα εύρεσης των FOD (ξένα αντικείμενα στην πίστα) στα οχήματα ασφαλείας, κάνοντας για πρώτη φορά παγκοσμίως χρήση της τεχνολογίας θερμικής απεικόνισης.
Η ομάδα Kinems.
Η Kinems δημιούργησε διαδραστικά εκπαιδευτικά παιχνίδια με σκοπό τη βελτίωση της εμπειρίας των μικρών ταξιδιωτών, συμπεριλαμβάνοντας τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, κατά το χρόνο αναμονής τους πριν από την πτήση στις πύλες αναχώρησης.
Η ομάδα VitrinaBox.
Η VitrinaBox υλοποίησε ένα Interactive Virtual Walkthrough του αεροδρομίου της Αθήνας, που προσφέρει μεταξύ άλλων πληροφορίες πλοήγησης, ξενάγηση στο εμπορικό κέντρο, ενημέρωση γενικών υπηρεσιών κ.λπ. και είναι διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή στους ταξιδιώτες και στους επισκέπτες του αεροδρομίου.