banner logo

 Ακολουθεί συνένταυξη των μελών της start-up στο huffingtonpost.gr, 03-03-2015

Clio Muse: Η εφαρμογή που θα γίνει ο προσωπικός σας ξεναγός σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους

CLIO-MUSE-article1

Τρεις νέοι άνθρωποι, κρύβονται πίσω το εγχείρημα Clio Muse, μία εφαρμογή που επιτρέπει στους επισκέπτες εκθέσεων, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων να έχουν τον προσωπικό τους ξεναγό. Ο Ανδρέας Φατούρος, Ο Γιάννης Νικολόπουλος και η Δάφνη Τσεβρένη, έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους από το 2012 και, σήμερα, έχουν καταφέρει να φτάσει η εφαρμογή τους μέχρι τη Βοστώνη. Η Δάφνη Τσεβρένη, μιλά στην HuffPost Greece για την εφαρμογή Clio Muse αλλά και τα μελλοντικά τους σχέδια να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα παγκόσμιας εμβέλειας.

Τι είναι η εφαρμογή Clio Muse;
Η Clio Muse είναι μία εφαρμογή αφήγησης ιστοριών για την τέχνη και τον πολιτισμό. Μοιράζεται μοναδικές, αληθινές και συναρπαστικές ιστορίες επιλεγμένων εκθεμάτων από όλο τον κόσμο. Για τους χρήστες λειτουργεί ως εφαρμογή ξενάγησης κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στον εκθεσιακό χώρο και ως ψηφιακό περιοδικό όπου βρίσκουν ενδιαφέρουσες ιστορίες πριν και μετά την επίσκεψη. Τις ιστορίες αυτές μπορούν να τις ψηφίσουν, να τις μοιραστούν και να τις προσθέσουν στα αγαπημένα. Για τους χώρους πολιτισμού είναι ένα εργαλείο προβολής τους και αύξησης του κοινού τους διότι όλες οι εκθέσεις εντάσσονται σε μία πλατφόρμα με κοινή μεθοδολογία και έτσι επισκέπτες άλλων εκθέσεων που φιλοξενούνται στην Clio Muse, ανακαλύπτουν και τις υπόλοιπες που βρίσκονται μέσα σε αυτήν. Επιπλέον αποτελεί εργαλείο αξιολόγησης των εκθέσεών τους μέσω στατιστικών που προκύπτουν από τη δραστηριότητα των επισκεπτών τους.

CLIO-MUSE-article2

Πώς προέκυψε η δημιουργία της;
Τον Οκτώβρη του 2012 στο Startup Weekend NEXT, που πραγματοποιήθηκε στο CoLab Athens, ο Ανδρέας παρουσίασε την ιδέα του για τη δημιουργία μίας παγκόσμιας πλατφόρμας πολιτιστικής κληρονομιάς. Μαζί με τον Γιάννης και με άλλους 3 νέους φοιτητές εμπνευστήκαμε από αυτό και αποφασίσαμε εκείνο το βράδυ να συγκροτήσουμε μία ομάδα εργασίας για το σεμινάριο αυτό. Ωστόσο, ο Ανδρέας δεν είχε δώσει συγκεκριμένη μορφή στην ιδέα του και έτσι ξεκινήσαμε μία εκτενή διαδικασία customer development, υπό την εποπτεία τόσο του Σταύρου Μεσσήνη όσο και του Σπύρου Καπετανάκη. Από την αρχή ως πελάτες ξεχωρίσαμε τους επισκέπτες των Μουσείων και τα ίδια τα Μουσεία – Εκθεσιακούς Χώρους και αρχίσαμε με τα laptop στην πλάτη και τα ερωτηματολόγια στο χέρι να σταματάμε περαστικούς, επισκέπτες μουσείων και να χτυπάμε με υπομονή μία μία τις πόρτες μεγάλων και μικρών μουσείων της Αθήνας. Μπορέσαμε, έτσι, να κατανοήσουμε τις ανάγκες των πελατών μας και να σχεδιάσουμε την πλατφόρμα Clio Muse. Αξίζει να σημειωθεί ότι βρήκαμε τον πρώτο μας πελάτη από τη δεύτερη εβδομάδα δραστηριοποίησής μας. Το Μουσείο της Πόλεως των Αθηνών – Ίδρυμα Βούρου-Ευταξία μας έδωσε το ελεύθερο να πειραματιστούμε με τα εκθέματά του, το προσωπικό και τους επισκέπτες του. Κάπου εκεί χρειάστηκε τα μέλη της ομάδας να επιδείξουν τον βαθμό αφοσίωσής τους στην ιδέα και την υλοποίηση, οπότε η ομάδα μίκρυνε και ξεκίνησε δουλειά με πιο εντατικούς ρυθμούς.
Σήμερα, νιώθουμε τυχεροί που η αρχική μας ιδέα ήταν τόσο αχανής και απροσδιόριστη καθώς αβίαστα οδηγηθήκαμε σε μια συνεχή διαδικασία fεξερεύνησης, από όπου προέκυψε μία πλατφόρμα στα μέτρα ακριβώς επισκεπτών και πολιτισμικών οργανισμών.

Πώς μπορεί η εφαρμογή σας να αλλάξει την εμπειρία ενός επισκέπτη σε μία έκθεση ή έναν αρχαιολογικό χώρο;
Πολλές φορές όταν επισκεπτόμαστε ένα Μουσείο ή μία έκθεση δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε τι βλέπουμε και, συνήθως, οι λεζάντες των εκθεμάτων δεν μας βοηθούν, ή μας γεννούν ακόμη περισσότερα ερωτήματα με άγνωστα ονόματα, χρονολογίες, τεχνικοί όροι κλπ.. Έτσι, χάνουμε το ενδιαφέρον μας και φεύγουμε κουρασμένοι. H Clio Muse έρχεται να το αλλάξει αυτό, διότι μοιράζεται σύντομες και πολλαπλές ιστορίες για το κάθε έκθεμα που κινούν το ενδιαφέρον του χρήστη. Οι ιστορίες αυτές είναι πάντα πραγματικές και έγκυρες, όμως δεν έχουν μόνο να κάνουν με το ιστορικό πλαίσιο του εκθέματος αλλά και με fun facts σχετιζόμενα με αυτό. Ο επισκέπτης επιλέγει ποιές και πόσες ιστορίες θα διαβάσει για κάθε έκθεμα ώστε να μπορέσει να το κατανοήσει και να συνδεθεί μαζί του, στο βαθμό που ο ίδιος επιθυμεί.
Έτσι για παράδειγμα, ο επισκέπτης με αφορμή την προσωπογραφία της Αμαλίας μαθαίνει πώς κλειδώθηκε έξω από το παλάτι με το βασιλιά Όθωνα, ή με αφορμή την μοναστηριακή διατροφή μαθαίνει πώς ένας γάιδαρος, πιο έξυπνος από τους ανθρώπους, ανακάλυψε στο Ναύπλιο το κλάδεμα των αμπελιών και άλλα πολλά που θα μάθετε όταν κατεβάσετε την εφαρμογή μας!

Πόσες εκθέσεις ή χώρους έχετε αυτή τη στιγμή στην εφαρμογή σας;
Αυτή τη στιγμή στην εφαρμογή φιλοξενούνται οι εκθέσεις του Μουσείου της Πόλεως των Αθηνών που ήταν και ο πρώτος μας πελάτης, της gallery Liquid Art House στη Βοστώνη της Αμερικής, του Μουσείου Ελληνικής Γαστρονομίας, μια πιλοτική έκθεση για την Ακρόπολη που συνδέει τα μνημεία με το Μουσείο της Ακρόπολης, η έκθεση της Ολλανδικής Πρεσβείας και της Πρεσβευτικής Κατοικίας. Επιπλέον, φιλοξενήσαμε μία δράση των atenistas, το Open Walk Athens 4 με θέμα “Μικρά Μουσεία της Αθήνας” το Νοέμβριο του 2014.

CLIO-MUSE-article3

Σε πόσες γλώσσες γίνονται οι ξεναγήσεις;
Αυτή τη στιγμή οι εκθέσεις μας είναι διαθέσιμες σε Ελληνικά και Αγγλικά. Σύντομα θα είναι διαθέσιμες και σε άλλες γλώσσες.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας για το μέλλον της Clio Muse;
Το όραμά μας είναι να φέρουμε τον κόσμο πίσω στα Μουσεία! Αυτό που ονειρευόμαστε στο άμεσο μέλλον είναι να φιλοξενήσουμε ακόμη περισσότερες εκθέσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, όπως επίσης και διαδρομές στις πόλεις! Ήδη προετοιμαζόμαστε να δημιουργήσουμε 3 διαδρομές στην Αθήνα. Αν μιλήσουμε βέβαια και για το λίγο πιο μακρινό μέλλον, στόχος μας είναι να γίνει η Clio Muse μία παγκόσμια πλατφόρμα που θα συνδέει όλα τα Μουσεία του κόσμου και όπου οι χρήστες μας θα ανακαλύπτουν χιλιάδες μοναδικές ιστορίες για τα μαγευτικά εκθέματα που διαφυλάττουν οι χώροι πολιτισμού, εύκολα και γρήγορα, μέσα από τα κινητά τους, μέσα από την Clio Muse.

Μπορείτε να κατεβάσετε την εφαρμογή εδώ.