Το Datathon 2015 ολοκληρώθηκε με επιτυχία!

Το Σάββατο, 3 Οκτωβρίου 2015, το Skroutz Awesome Factory άρχισε από νωρίς να γεμίζει κόσμο. Ο χώρος ήταν από το προηγούμενο βράδυ έτοιμος να υποδεχθεί τους διαγωνιζόμενους του Datathon 2015, του διαγωνισμού ανάλυσης και οπτικοποίησης δεδομένων που διοργάνωνε το ThinkBiz σε συνεργασία με το Skroutz. Οι 17 χώροι εργασίας, που είχαν στηθεί ειδικά για το event, περίμεναν τις ομάδες για μια ημέρα που από την αρχή της φαινόταν πως θα ήταν μοναδική!

Φυσικά, μια τόσο γεμάτη μέρα απαιτούσε κοφτερά μυαλά, και ένα δυναμωτικό πρωινό ήταν ακριβώς αυτό που χρειαζόταν για ξεκίνημα. Έτσι, το Taf Coffee ανέλαβε τον εφοδιασμό με την απαραίτητη δόση καφεΐνης που θα κρατούσε τους διαγωνιζόμενους σε εγρήγορση, ενώ οι μπάρες δημητριακών Nestlé Fitness ήταν εκεί για να τους δώσουν την ενέργεια που είχαν ανάγκη.datathon 2

Αμέσως μετά το πρωινό, ο Βασίλης από το ThinkBiz καλωσόρισε τους διαγωνιζόμενους και στη συνέχεια ο Δημήτρης και η Μαργαρίτα από το Skroutz τους εξήγησαν ό,τι χρειαζόταν να γνωρίζουν σχετικά με το αρχείο δεδομένων πάνω στο οποίο θα εργάζονταν.

Πριν καν το καταλάβουμε, η ώρα για δουλειά είχε φτάσει και οι ομάδες κατευθύνθηκαν προς χώρους εργασίας τους, όπου θα περνούσαν τις επόμενες 8 ώρες. Μέντορες από το Skroutz και την isMOOD είχαν αναλάβει να καθοδηγήσουν και να βοηθήσουν την κάθε ομάδα σε ό,τι χρειαστεί. Mε ένα Red Bull στο χέρι και αρκετή όρεξη για δουλειά, οι data analysts μας αφοσιώθηκαν στην ανάλυση. Σκοπός τους να κατανοήσουν τα δεδομένα και να εξάγουν από αυτά χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία θα έπρεπε έπειτα να οπτικοποιήσουν σε μια ελκυστική απεικόνιση.

Και ενώ οι ομάδες ήταν αφοσιωμένες στα δεδομένα και τις αναλύσεις τους, πλησιάζοντας μεσημέρι η μυρωδιά από 20+ κουτιά με Jumbo πίτσες και σαλάτες της Dominos Pizza που κατέφθασαν στο χώρο, τους κάλεσε όλους στην κουζίνα για μια ακόμη δόση ενέργειας.

Ύστερα από το μεσημεριανό διάλειμμα, η δουλειά συνεχίστηκε το ίδιο εντατικά, με τις ομάδες να ετοιμάζουν πλέον την παρουσίαση των ανάλυσεών τους, ενώ οι κριτές κατέφθαναν σιγά-σιγά στις εγκαταστάσεις του Skroutz Awesome Factory.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού, στην κεντρική αίθουσα προβαλλόταν ο real-time μετρητής της isMOOD για τα tweets που δημοσιεύονταν με το #datathon2015, ενώ οι followers του ThinkBiz στο Snapchat (@thinkbizgr) είχαν την ευκαιρία να παρακολουθούν Live όλο το παρασκήνιο του Datathon.

Μετά τη λήξη των 8 ωρών που είχαν οι ομάδες για να επεξεργαστούν τα δεδομένα, είχε φτάσει η στιγμή να παρουσιάσουν τη δουλειά τους και να αξιολογηθούν από τους κριτές, Δαμιανό Χατζηαντωνίου (Αναπληρωτή Καθηγητή του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και Διευθυντή του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών «Business Analytics»), Γιώργο Τσιφτσή (επικεφαλής της ομάδας Insights & Search του Skroutz) και Άννα Κασιμάτη (Co-Founder της isMOOD). Τα κριτήρια με βάση τα οποία θα γινόταν η αξιολόγηση των διαγωνιζομένων ήταν η χρησιμότητα που προσέφεραν οι πληροφορίες στην επιχείρηση, οι τεχνικές και οι μέθοδοι που χρησιμοποίησε η κάθε ομάδα, η οπτικοποίηση των ευρημάτων και το story-telling.

Μετά από αρκετή ώρα διαβούλευσης, και ενώ η αγωνία των διαγωνιζομένων είχε κορυφωθεί, οι κριτές ανακοίνωσαν τα αποτελέσματα! Τη 2η θέση κατέλαβε η ομάδα των Μάνου Αγγελή, Νίκου Σαμπάτη και Μιχάλη Κωνσταντουλάκη, η οποία κέρδισε ένα διήμερο πεζοπορίας στην Πάρνηθα από την Trekking Hellas, ενώ στην 1η θέση βρέθηκαν οι Αγγελική Ρωμανού και Αναστασία Γρίβα, οι οποίες θα παρακολουθήσουν δωρεάν το σεμινάριο «Business Analytics & Big Data – Μία πρακτική εισαγωγή« του ΚΕΚ ΟΠΑ.

Το χαλαρό networking session με μπύρα Heineken και συζήτηση που ακολούθησε την ανακοίνωση των νικητών, ήταν το καλύτερο κλείσιμο που θα μπορούσε να έχει το Datathon 2015!

Αφού γνωρίστηκαν μεταξύ τους και αντάλλαξαν εμπειρίες και εντυπώσεις, οι συμμετέχοντες έφυγαν με μια τσάντα γεμάτη με αναμνηστικά δώρα από το Skroutz και το ThinkBiz, και το Skroutz Awesome Factory άρχισε σιγά-σιγά να χαμηλώνει τα φώτα του για το βράδυ.

Άλλο ένα επιτυχημένο Datathon είχε φτάσει στο τέλος του!

Υ.Γ.: Μη χάσετε τη δημοσίευση του Skroutz σχετικά με την εμπειρία τους από το Datathon!